فیلم |‌ علت شکوفایی استعداد پروین
کد خبر: 4182494
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
میزگرد ایکنا با محور شعر و ادب پروین اعتصامی / ۷

فیلم |‌ علت شکوفایی استعداد پروین

جواد وندنوروز، دبیر نخستین همایش بین‌المللی پروین اعتصامی علت شکوفا شدن استعداد این شاعر پرآوازه را رابطه صحیح پدر با اعضای خانواده می‌داند و می‌گوید: این همان نکته‌ای است که به‌ نظر تمامی اندیشمندان بر آن تاکید شده و آن تأثیری است که خانواده می‌تواند در پرورش یک استعداد داشته باشد. به‌ویژه بانوان ما و دختران ما که خوشبختانه از استعدادهای فراوانی برخوردارند.

جواد وندنوروز، استاد دانشگاه، رئیس بنیاد شعر شهریار و دبیر نخستین همایش بین‌المللی پروین اعتصامی در میزگردی که در ایکنا با محوریت شعر و اندیشه «پروین اعتصامی» برگزار شد، درباره علل شکوفا شدن استعداد این بانوی شاعر گفت: نکته بسیار برجسته‌ای که در زندگی زنده‌نام پروین اعتصامی اتفاق افتاد متوجه این نکته است که بانو اعتصامی متولد تبریز است. از خوش‌اقبالی؛ پدر او نماینده مجلس تبریز، رئیس کتابخانه مجلس و میزبان محافل متعدد ادبی می‌شود. در چنین محفل‌هایی، شعرایی چون ملک‌الشعرای بهار و زنده‌نام استاد شهریار حضور داشتند.

دیگر اتفاق بزرگی که در زندگی پروین می‌افتد رابطه بسیار خوب و ورجاوندی است که پدر پروین اعتصامی با خانواده دارد. همین پدر با چنین رابطه‌ای، تأثیر بسیار بالایی بر زندگی پروین اعتصامی و شکوفا شدن استعداد او می‌گذارد. این همان نکته‌ای است که به‌ نظر تمامی اندیشمندان بر آن تاکید شده و آن تأثیری است که خانواده می‌تواند در پرورش یک استعداد داشته باشد. به‌ویژه بانوان ما و دختران ما که خوشبختانه از استعدادهای فراوانی برخوردارند. بانوان و دخترانی که در کنار آقایان و پسران‌مان از توانایی‌هایی برابر برخوردارند.

انتهای پیام
captcha